Over 'n week zijn we al thuis! - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Esther en Berit - WaarBenJij.nu Over 'n week zijn we al thuis! - Reisverslag uit Chisinau, Moldavië van Esther en Berit - WaarBenJij.nu

Over 'n week zijn we al thuis!

Door: Berit

Blijf op de hoogte en volg Esther en Berit

01 Juni 2014 | Moldavië, Chisinau

Wat heerlijk om te bedenken dat we volgende week weer lekker thuis zijn in het heerlijke Nederland :-)
We realiseren ons dat, als het eenmaal morgenochtend is, de week voorbij zal vliegen. Vanmorgen hebben we de hele ochtend aan het adviesrapport gewerkt; en dat is nu zo goed als klaar. Nu alleen nog bepaalde stukken vertalen in het Engels en er een presentatie over maken (ook in het Engels) voor donderdag.
Op dit moment hebben we het rijk voor ons alleen; dwz, onze gast'ouders' zijn niet thuis en nu kunnen we zelf koken :-) en dat is fijn.
Vorige week was de kliniek druk in de weer met een enorm pakket met dozen. Het bleek een zending te zijn vanuit Amerika, waar zij een sponsor hebben die zorgt voor medische materialen. Ze hebben hier heel lang op moeten wachten; voornamelijk omdat de spullen werden vastgehouden bij de Moldavische grens...En nee, je hebt hier geen track & trace om de status van je pakket te achterhalen... je mag al blij zijn dat het uberhaupt over komt!
Post in Moldavie blijkt trouwens soieso wat vreemd te zijn. Er blijken maar weinig mensen kaarten te sturen, bleek toen we hiernaar vroegen. Zo'n idee hadden we ook al toen we het gebrek aan en de status van brievenbussen zagen in de flats die we bezochten. Haha, en wij wilden natuurlijk als toeristen kaarten versturen! Maar warempel lukte dit en donderdagmiddag gingen er een aantal kaarten met airmail (en bijbetaling) naar NL!
Morgen en dinsdag zullen we werken voor de kliniek, woensdag maken we de presentatie en het adviesrapport in het Engels; en treffen we 's middags de meiden uit Jablona, donderdag is onze laatste werkdag en kijken Marjoleine en Geke 's ochtends mee, 's middags de presentatie en vrijdag hebben we echt vrij!!! En gaan we samen shoppen en uit eten om dan de volgende ochtend heel vroeg huiswaarts te gaan :) Heerlijk

• 01 Juni 2014 - 18:30

Joke Abbes:

Zaterdag je kaart ontvangen. Leuk! SUcces de komende week en een goede thuis reis!
    Tot gauw. Moeders.

• 02 Juni 2014 - 09:11

Ida Berkheij:

hallo Berit,bedankt voor je kaart ,die met stempel van de 27 ste is overgekomenEn dat vind ik toch wel super snel .Nog 1weekje en dan sta je weer op het vliegveld en zijn de gedachten al zover naar huis dat je eigelijk,niet meer helemaal daar bent. en ook nog niet thuis maar duidelijk "onderweg"ergens onderweg op je levensreis.Ik kan me erop verheugen jullie allemaal weer thuis te zien.En ik denk dat jullie nog vaak iets tebinnen zal schietenzo van". ja zo hadden we dat in moldavië beter kunnen doen.En kijk hier is de oplossing voor dit probleem.
    jullie zullen altijd vragen moeten beantwoorden soms hele moeilijke,en dan gaan jullie gedachten heel even naar Moldavië ,en ineens weet je wat je zeggen moet.
    Geniet van de laatste dagen en tot binnenkort.
    allemaal groetjes uit. goor.
    Ida

• 02 Juni 2014 - 13:46

Jan Harsevoort:

Lieve Esther en Berit.

Nog een week te gaan en dan alweer naar huis toe.
    Fijn dat jullie het nog steeds goed naar de zin hebben.
    Voor herhaling vatbaar ?
    Hier gaat ook alles goed.
    Als je eens in zo'n land bent geweest, dan ben je wel een ervaring rijker.
    Dan ga je ook de kleine dingen waarderen.

De hartelijke groeten ook van Janny, pappa.