HomeCare project Chisinau, Moldova - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Esther en Berit - WaarBenJij.nu HomeCare project Chisinau, Moldova - Reisverslag uit Deventer, Nederland van Esther en Berit - WaarBenJij.nu

HomeCare project Chisinau, Moldova

Door: Berit

Blijf op de hoogte en volg Esther en Berit

23 April 2014 | Nederland, Deventer

Voor onze minor Intercultureel werken binnen onze opleiding tot HBO Verpleegkundige (Saxion Deventer) mogen wij meewerken aan een bijzonder project voor gezondheidszorg in Moldavië.

Hiervoor zullen wij 3 weken meewerken binnen het HomeCare (thuiszorg) project, dat georganiseerd wordt door medisch- christelijke organisatie/Kliniek 'Emanuel', in Chisinau, de hoofdstad van Moldavië.

De zorg voor ouderen in Moldavië is verre van optimaal. Sociale voorzieningen zoals we die in Nederland kennen, zijn daar (nog) niet.
Onze opdracht is mee te kijken en te werken met de thuiszorg om ons een beeld vormen van hoe er gewerkt wordt en wat de verschillen zijn met organisatie van 'onze' thuiszorg hier in Nederland.
Dat is best spannend; want we zijn de eerste 'buitenlanders' die mee mogen kijken binnen het project.

We zijn er erg welkom: de medewerkers van de kliniek willen weten wat wij vinden van hun werkwijze, en wat ze zouden kunnen verbeteren binnen de mogelijkheden die zij hebben.
Het is een eer dit te mogen doen en we hopen een waardevolle bijdrage te kunnen leveren!

Hartelijke groeten, Esther en Berit